NIEZBĘDNE  INFORMACJE  DOTYCZĄCE  ŚLUBU  W  NASZEJ PARAFII

Aby wszystkie formalności przebiegły szybko i sprawnie należy przygotować następujące dokumenty:

  1. Dowody osobiste
  2. Zgoda z parafii jednego z narzeczonych, na ślub poza parafią (jeśli jesteście z innych parafii – naszych parafian ten punkt nie dotyczy)
  3. Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu nauk przedmałżeńskich (kurs może trwać nawet 3 miesiące!) https://archwwa.pl/dla-narzeczonych/kursy-przedmalzenskie/
  4. Zaświadczenie potwierdzające odbycie spotkań w poradni rodzinnej
  5. Zaświadczenie konkordatowe z USC (ważne 6 miesięcy od wydania)
  6. Odpis aktu chrztu z adnotacją „do Sakramentu Małżeństwa” oraz z informacją o bierzmowaniu (ważne 6 miesiące od wydania). W przypadku braku adnotacji o bierzmowaniu, potrzebny będzie odpis aktu bierzmowania.

Wszystkie te dokumenty najlepiej dostarczyć w jednym momencie do kancelarii parafialnej po wcześniejszym umówieniu telefonicznym. Wtedy też nastąpi spisanie protokołu przedślubnego (najpóźniej 1 miesiąc przed terminem ślubu!). Warto mieć na spotkaniu dane świadków (imię, nazwisko, wiek, adres).

Wtedy również wydane zostaną karty zapowiedzi które należy dostarczyć do właściwych parafii (zapowiedzi wygłaszane są w 2 kolejne niedziele). Muszą one wrócić do Naszej parafii podpisane i opieczętowane!

Podczas tego spotkania, zwyczajowo przekazujemy namiary do organisty i kwiaciarza. To z nimi indywidualnie umawiają Państwo kwestie finansowe. Wszelkie sprawy dotyczące oprawy muzycznej można uzgadniać z naszym organistą. Sprawy dekoracji kościoła należy powierzyć tylko naszemu specjaliście – on wie co może zrobić, a co nie jest respektowane w naszym kościele!

Tuż przed terminem ślubu, umówimy się również na spotkanie organizacyjne zwane czasem próbą, gdzie omówione zostaną ostatnie niewiadome oraz szczegóły ceremonii.