Niezbędne informacje dotyczące ślubu w Naszej Parafii (klik)
NIEZBĘDNE INFORMACJE DOTYCZĄCE ŚLUBU W NASZEJ PARAFII
Aby wszystkie formalności przebiegły szybko i sprawnie należy przygotować następujące dokumenty:
- Dowody osobiste
- Zgoda z parafii jednego z narzeczonych, na ślub poza parafią (jeśli jesteście z innych parafii – naszych parafian ten punkt nie dotyczy)
- Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu nauk przedmałżeńskich (kurs może trwać nawet 3 miesiące!) https://archwwa.pl/dla-narzeczonych/kursy-przedmalzenskie/
- Zaświadczenie potwierdzające odbycie spotkań w poradni rodzinnej
- Zaświadczenie konkordatowe z USC (ważne 6 miesięcy od wydania)
- Odpis aktu chrztu z adnotacją „do Sakramentu Małżeństwa” oraz z informacją o bierzmowaniu (ważne 6 miesiące od wydania). W przypadku braku adnotacji o bierzmowaniu, potrzebny będzie odpis aktu bierzmowania.
Wszystkie te dokumenty najlepiej dostarczyć w jednym momencie do kancelarii parafialnej po wcześniejszym umówieniu telefonicznym. Wtedy też nastąpi spisanie protokołu przedślubnego (najpóźniej 1 miesiąc przed terminem ślubu!). Warto mieć na spotkaniu dane świadków (imię, nazwisko, wiek, adres).
Wtedy również wydane zostaną karty zapowiedzi które należy dostarczyć do właściwych parafii (zapowiedzi wygłaszane są w 2 kolejne niedziele). Muszą one wrócić do Naszej parafii podpisane i opieczętowane!
Podczas tego spotkania, zwyczajowo przekazujemy namiary do organisty i kwiaciarza. To z nimi indywidualnie umawiają Państwo kwestie finansowe. Wszelkie sprawy dotyczące oprawy muzycznej można uzgadniać z naszym organistą. Sprawy dekoracji kościoła należy powierzyć tylko naszemu specjaliście – on wie co może zrobić, a co nie jest respektowane w naszym kościele!
Tuż przed terminem ślubu, umówimy się również na spotkanie organizacyjne zwane czasem próbą, gdzie omówione zostaną ostatnie niewiadome oraz szczegóły ceremonii.